vrijdag 1 augustus 2014

213/365



Een portretje van Elvis

Tijdens mijn dagelijkse wandeling kwam ik aan de ‘Ronde Kom’ Elvis tegen.
Elvis is zoals men zegt een bekende Roeselarenaar die zijn naam dankt aan het feit dat hij alle liedjes van Elvis moeiteloos kan zingen, soms meer dan een pintje drinkt, graag op draai is en enkele jaren geleden door zijn buurman in brand werd gestoken…
Ik had hem al dikwijls willen fotograferen, maar had tot op vandaag de durf niet om het hem te vragen. Toen ik Elvis van ver zag zitten dacht ik: ‘Patrick het is nu of nooit, trek je stoute schoenen aan en vraag het’, maar ik liep hem alweer voorbij.
Denkend aan het spreekwoord ‘’t vragen staat vrij en ’t refeseren staat erbij’ deed mij echter honderd meter verder op mijn stappen terugkeren.
Toen ik eerder aarzelend vroeg of ik een foto van hem mocht nemen, poseerde hij heel gewillig en zo fier als een gieter…


Geen opmerkingen:

Een reactie posten