vrijdag 31 januari 2014

31/365



De hoeve van Cesar(+) en Alice Blieck

Deze namiddag maakten Diana en ik voor de eerste keer de Kapelhoekwandeling in Beveren.
Het parcours leidde ons langs plaatsen waar ik tijdens mijn kindertijd vaak kwam. ‘Meter en peter van Beveren’woonden in de Brabantstraat en daar verbleef ik naast de vele weekends ook enkele weken tijdens de grote vakantie. We passeerden de velden waar ik toentertijd erwten en bonen ging plukken om wat spaarcenten te verdienen, de boerderijen van Cesar(+) en Alice Blieck, de gezusters Verduyn(+),  AndrĂ©(+) en Rosa Carpentier waar we ’s avonds om melk gingen en nog enkele kapelletjes waar ik samen met meter ben gaan bidden voor zieke of overleden buren. Niettegenstaande de ring rond Roeselare veel landschappelijk schoon van Beveren kapotmaakte zijn er nog heel wat plaatsen te vinden waar de tijd bleef stillestaan, daarom doe ik de Kapelhoekwandeling dit jaar zeker nog opnieuw.


Spijtig dat de zon het vandaag liet afweten…


Geen opmerkingen:

Een reactie posten